David Aguilar, aki Poland-szindrómával született, mindössze kilenc éves volt, amikor egy építőkészlet darabjaiból jobb karjára megtervezte első protézist. Mostanra már az ötödik modelljénél tart, amelyet 19 évesen a NASA-nak is bemutatott az Iparágközi innováció csúcson (Cross Industry Innovation Summit). Aguilar, aki Hand Solo-nak nevezi magát, Guiness-rekorder az "Első működő LEGO® protéziskarral", és biomérnöki tanulmányokat folytat, hogy tovább javíthassa mások életét. A SEAT S.A. Spanyolország vezető ipari befektetőjeként a kutatás-fejlesztésben az innováció felé tekint, hogy mobilitási megoldásokat hozzon létre a jelenlegi és jövőbeni projektekhez. "Számomra a vállalatnál tett látogatás lehetőséget adott arra, hogy egyik innovátor beszélgethessen egy másik innovátorral" - mondja David.
Az ötlettől a valóságig. David meglátogatta a SEAT S.A. Műszaki Központját, amely a kutatási és fejlesztési (K+F) tevékenységekhez a legfejlettebb technológiával rendelkezik. Oriol Mas, a vezetést támogató rendszerek részlegének vezetője és Teresa Forradelles, a futómű elektronika fejlesztő csoport munkatársa üdvözölték és számos kérdést tettek fel neki protézisével kapcsolatban. "Ezt digitálisan terveztem. Azt követően pedig apránként építettem meg az otthon lévő alkatrészekből. Egy kis nyomásérzékelő segítségével egyszerre tudom mozgatni a karomat, nyitni és csukni a kezemet" - mondja David.
"Az új projektjeink szintén 3D-s tervezéssel kezdődnek" - magyarázza Teresa, miközben megmutatja neki a tervet, majd azt a részt, ahova beillesztik a modell elülső radarját. "Akárcsak a protézisében, mi is egy érzékelőt használtunk, amely segít nekünk a menet-asszisztens és az adaptív sebességtartó automatika (ACC) funkcióinál az akadályok, más járművek vagy akár a gyalogosok észlelésénél, hogy növeljük autóink biztonságát" - teszi hozzá Teresa. Mindig meg kell tenni minden tőlünk telhetőt. A Közjó Egyetemes Ligája (Universal Ligue of Public Good) által ezüstéremmel kitüntetett David célja, hogy másokat is inspiráljon a jelenlegi helyzet megváltoztatására. "Az a fontos, hogy minden nehézség ellenére küzdj az ötletedért, " - mondja. "Ez olyan, mintha valaki azt mondaná neked, hogy a jövő autója nem tud repülni" - mondja. Oriol Mas nevet: "Az biztos, hogy azok számára, akik ma vezetést támogató rendszereket fejlesztenek, az innováció azt jelenti, hogy az önvezető autó felé való elmozduláson gondolkodunk" - válaszolja, és Aguilarnak megmutatja a járművön használt kamerák és ultrahangos érzékelők kis robot replikációját, amelyek mindent érzékelnek, ami a gépkocsi körül történik.
Két újító, egy szenvedély és egy cél. "Közös bennünk, hogy nem elégszünk meg a mai valósággal, és folyamatosan új megoldásokat keresünk" - mondja Oriol Mas. "A te szenvedélyed az építőkészlet volt, és ezt használtad fel a protéziseid megalkotásához. A miénk a mobilitás tervezése, és ehhez az innovációt alkalmazzuk minden területen" - teszi hozzá "Öt különböző protézist készítettél, és folyamatosan fejleszted a funkcióikat. Mi is ugyanezt tesszük, intenzíven dolgozunk minden egyes projekten, hogy folyamatosan haladjunk előre" - jegyzi meg Teresa. David egyetért, és hozzáteszi: "A SEAT S.A. és én ugyanazt az innovációs elvet valljuk. Én protéziseket készítek, hogy javítsam az emberek életminőségén, és itt ők pontosan ugyanezt teszik a járműveikkel" - fejezi be David.
A közös alkotás ösztönzése. David Aguilarl mesterkurzust tartott az alkalmazottaknak, melyen keresztül a SEAT S.A. az INNOVA, az emberek, ötletek és projektek összekapcsolására létrehozott új digitális platform elindítását népszerűsíti. Ez egy olyan tér, amely a start-up modellt követve a közös alkotáson alapuló új munkamódszereket támogatja. A tapasztalatok és a tudás ezen új központjától a vállalat új üzleti lehetőségeket és szinergiákat remél.